Met uw merk- of bedrijfsnaam hoog scoren in Google is vaak vrij makkelijk. Soms weten mensen uw bedrijfsnaam niet, maar wilt u wel ook door deze groep gevonden worden. Onderstaand geven wij u de handvatten om meer bezoekers naar uw website te trekken middels termen waarop u hoog in Google wilt scoren.

Hoger in Google komen hangt af van veel factoren

Google heeft ongeveer tweehonderd punten die u hoger in de Google zoekresultaten kunnen plaatsen met uw website of webshop. Die punten helpen de zoekmachine bepalen hoe de websites scoren op basis van zoekwoorden en bouwen zo de zoekresultaten op.

Relevantie is waar Google op draait. Hoog scoren betekent dus relevant zijn!
Als de inhoud en structuur van uw website of webshop aansluiten bij de wensen van bezoekers, is dit een verbetering van uw positionering op Google. U moet daarom de website constant bijwerken en verbeteren, voor zowel de klanten als voor de zoekmachine.

Bij de optimalisatie en verbetering van uw website/webshop helpt Clicks.Company u uiteraard. Onze specialisten bouwen namelijk niet alleen de website, zij zorgen ook voor zoekmachine optimalisatie. Met hun kennis van de laatste ontwikkelingen, zorgen zij dat u altijd zo hoog mogelijk in de zoekresultaten komt te staan.

Eerste pagina van Google?

Er zijn zo veel verschillende manieren om te zoeken binnen Google. Een zoekterm kan op diverse wijzen gezocht worden. Het maakt daarom zeker uit wat er op uw website staat en waarop uw potentiële klanten zoeken.

Hoger in Google komen: organisch of met advertenties?

Er zijn twee manieren om hoger in Google te komen:

  1. Adverteren in Google Adwords: bij Adwords adverteert u met zoekwoorden in Google, waarbij een advertentie wordt geplaatst naast of boven de organische zoekresultaten.
  2. Zoekmachine optimalisatie: de structuur en de tekst voor uw website of webshop wordt verbeterd, zodat deze relevant wordt voor bezoekers.

Deze twee manieren van online marketing kunnen uiteraard gecombineerd worden. Een meer relevante website die een hoge positie krijgt binnen Google, heeft vaak ook lagere kosten voor adverteren via Google Adwords.

Hoe scoort uw website of webshop hoger in Google?

Zoals gezegd zijn er veel punten die meespelen bij het hoog scoren in de organische zoekresultaten van Google. Dit zijn onder meer aandachtspunten waar Clicks.Company u mee helpt:

  1. De techniek van uw website of webshop is belangrijk. Als de zoekmachine robot uw site niet goed kan lezen of vinden, hoe kunnen potentiële klanten dat dan? Er is zo ook geen hoge ranking.
  2. De content die op uw website staat.
  3. Uw websitestructuur: wat staat waar en zit er een logica in?
  4. Linkbuilding is van groot belang om hoog in Google te scoren. Linkbuilding werkt als volgt: als andere websites naar u verwijzen, dan beredeneert de zoekmachine dat uw website relevant is. Het gaat niet alleen om de link, want ook het woord waarmee mensen naar uw site verwijzen (de linktekst), de context van de link en de doelpagina (homepage of andere pagina) zijn van belang.
  5. De leeftijd en reputatie van uw domeinnaam.
  6. Hoe aanwezig u bent op social media zoals Facebook, Instagram en Google+.
  7. De server waarop uw website of webshop gehost wordt.

Clicks.Company houdt het niet bij deze zeven punten, maar gaat uiteraard veel verder. Meer weten? Neem dan vooral contact op met één van onze specialisten!