SEO – Zoekmachine Optimalisatie

SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie, is een dienst die ervoor zorgt dat uw website beter gevonden wordt op de sleutelwoorden die u belangrijk vindt of belangrijk zijn voor uw dienst of product. Om deze groeiende zichtbaarheid in niet-betaalde zoekresultaten te vergroten, worden verschillende creatieve en technische elementen toegepast binnen een website. Unieke content op een website zorgt voor een grotere vindbaarheid binnen zoekmachines, waardoor het aantal bezoekers toeneemt.

Voordelen van zoekmachine optimalisatie

Zonder advertenties toch een goede positie in zoekmachines

Relevante informatie en producten voor de klant

Een goede online vindbaarheid voor potentiële klanten

Een toename van het aantal klanten met als gevolg omzetgroei

Een toppositie dankzij een SEO geoptimaliseerde website

Niet alleen is SEO bedoeld om op te vallen binnen zoekmachines, ook genieten bezoekers van een gebruiksvriendelijke website. In tegenstelling tot bij andere online-marketingactiviteiten worden zoekmachines niet betaald om de juiste positie in de zoekresultaten te bereiken. Door een goede website te bouwen, komt die toppositie namelijk vanzelf. Websites die op de hoogste niet-betaalde posities staan, zijn volgens de zoekmachines het meest relevant voor degene die de zoekopdracht heeft ingevuld. Daarnaast is de rangschikking van de zoekresultaten gebaseerd op het zoekverleden van de gebruiker.

SEO in de praktijk: een voorbeeld

Een personal trainer uit Alkmaar wil beter gevonden worden in de regio op de sleutelwoorden ‘personal trainer Alkmaar’, ‘leefstijlcoach’ en ‘voedingsdeskundige’. Door deze kernwoorden strategisch te plaatsen op een website, verbeteren de zoekresultaten. De teksten dienen aan verschillende voorwaarden te voldoen.

Belangrijke punten bij het
schrijven van SEO-teksten.

=

Schrijf een krachtige tekst en maak gebruik van relevante zoekwoorden

=

Zorg voor unieke content, want dubbele content levert geen resultaat op

=

Zorg voor een goede vormgeving met relevante afbeeldingen

=

Houd de tekst informatief en schrijf voor de bezoekers, niet voor de zoekmachines

=

Hanteer een zoekwoorddichtheid van 3-5% in teksten

=

Blijf schrijven. Zowel uw klanten als Google zijn dol op up-to-date informatie

“Clicks Company heeft Totaalbouw Schiedam laten zien wat er allemaal mogelijk is met goede internetmarketing en een professionele website. Zo hebben ze mij geholpen met het bereiken van meer online bezoekers, wat uiteraard goed voor mijn business is.”

Totaalbouw Schiedam

Bekijk de Marketing Website

 

Veelgestelde vragen over SEO

Hoe lang duurt het voordat mijn Marketing Website in Google staat?

Het kan zijn dat uw website niet direct zichtbaar is in Google. Google moet namelijk eerste de website indexeren. Dit houdt in dat al uw bestaande webpagina’s worden opgenomen in de database. Gemiddeld duurt het zeven tot veertien werkdagen voordat u uw website in Google ziet staan*. Enkele factoren om dit proces te versnellen zijn bijvoorbeeld het hebben van een pagina met een sitemap, het gebruiken van zoekwoorden en links op andere websites of social media plaatsen. *Dit aantal is niet gegarandeerd.

Waarom zijn zoekwoorden zo belangrijk?

Het begint allemaal met zoekwoorden. Het identificeren en de ranking van de juiste zoekwoorden is de sleutel tot een succesvolle campagne. Door targeting van de juiste zoekwoorden, kunt u de gewenste bezoekers aantrekken. Intelligent gezochte zoekwoorden die de conversie van de website verbeteren, staan in het middelpunt van het strategisch plan dat Clicks Company voor u op maat zal ontwikkelen.

Wat is on-page SEO?

Bij on-page SEO draait het om het optimaliseren en het verbeteren van wat er op uw webpagina’s staat. Het begint met de zorg voor uw on-page SEO instellingen om topprestaties te leveren met uw Marketing Website en tevens de zichtbaarheid voor uw doelgroep te optimaliseren. Onze specialisten stellen alles voor u in en onderhouden dit doorlopend voor u.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Door middel van SEO wordt uw website geoptimaliseerd voor vindbaarheid binnen de organische, onbetaalde zoekresultaten. Bij SEA wordt een advertentie ingezet die wordt weergegeven bij relevante zoektermen, boven of naast zoekresultaten. SEA is duurder, omdat u per klik moet betalen aan Google. Voor de inzet van SEO hoeft u daarentegen niets te betalen om in de zoekresultaten te verschijnen. SEA en SEO kunnen elkaar goed aanvullen in uw online marketing activiteiten.

Meer weten?