Groei online met succesvolle contentmarketing!


SEO, bloggen, SEA, content en linkbuilden. Allemaal termen die in de wereld van online marketing vaak gebruikt worden. Wat werkt en wat niet? Wat zeker werkt is contentmarketing. Een ontzettend effectieve manier om kwalitatieve bezoekers aan te trekken en deze ook om te zetten in conversies. Verdere groei online is zeker binnen handbereik dankzij contentmarketing.

Nadat u weet wat contentmarketing inhoudt, leggen wij u uit hoe de conversie en hogere ranking plaatsvindt.

Wat betekent contentmarketing?
Aan contentmarketing worden veel betekenissen gegeven. Wat Clicks.Company betreft, draait het om het maken, online aanbieden en verspreiden van nuttige, waardevolle en relevante content zoals teksten, foto’s en video’s. Deze media moeten zo goed mogelijk aansluiten bij wat uw doelgroep zoekt of interesseert.

Waardevolle content voor uw publiek
Contentmarketing draait om waardevolle inhoud van websites, bijvoorbeeld teksten, films, en afbeeldingen die een waardevolle bijdrage leveren aan het leven van uw publiek. De doelgroep wordt op die manier op maat benadert op uw website. Het gaat hierbij niet om SEO-teksten, maar om unieke content.

Hoe kunt u met contentmarketing explosief online groeien?
Clicks Company legt u in een paar stappen uit hoe u met contentmarketing explosief online kunt groeien. Uiteraard kunt u veel meer doen, maar hiermee kunt u zeker weer een stap richting succes zetten.

De contentmarketing stappen voor meer succes:

1. Start met een degelijke zoekwoordanalyse
Contentmarketing is niet alleen gebaseerd op SEO (search engine optimization, ofwel organische vindbaarheid). In de meeste gevallen is het wel zo dat bezoekers die via organische zoekresultaten binnenkomen, ook de beste klanten zijn. Daarom is een degelijke zoekwoordanalyse van belang.

Wie een gedegen zoekwoordanalyse maakt, is niet alleen op zoek naar een goed trefwoord. Het draait om trefwoordcirkels, waarbij bij elkaar behorende trefwoorden met meervoud, enkelvoud, verbasteringen en synoniemen zijn opgenomen. Zoekmachines begrijpen tegenwoordig dat al deze woorden dezelfde inhoud hebben, daardoor kunt u ze afwisselend gebruiken.

De trefwoorden voor dit artikel zijn bijvoorbeeld:

Content marketing 2400 Content marketing strategie 140
Wat is content marketing? 260 Content marketing bureau 110
Contentmarketing 590 Content marketing plan 40
Content Marketeer 170

Wie inzet op de bovenstaande trefwoorden, kan ervoor zorgen dat het artikel op meerdere zoektermen goed kan worden gevonden.

2. Zorg voor een succesvolle contentmarketing strategie
In dit artikel gaan we ervan uit dat u contentmarketing wilt gebruiken om online diensten en producten op een nieuwe manier te promoten. Het is van belang dat u een goed script maakt voor de plaatsing van content en ervoor zorgt dat het succesvol en bijzonder is.

Contentmarketing strategieën met succes spreken uw doelgroep direct aan, met een antwoord op de vraag ‘wat betekent uw product voor mij?’. Ze willen weten wat zij uit uw product kunnen halen. Goede contentmarketing artikelen beginnen vaak met een omschrijving van het probleem van de doelgroep, gevolgd door een opsomming. Een klant is bijvoorbeeld op zoek naar een ervaren en betrouwbare schilder die goed kleuradvies kan geven. “U wilt uw huis laten schilderen, maar u heeft geen idee in welke kleur. Want, wat past er eigenlijk bij uw woning? En wat is de juiste verf die gebruikt kan worden? U zoekt een goede en betrouwbare schilder die ook goed kleuradvies kan geven.”

Richtlijnen voor een goede volgorde:

  1. Omschrijf de tweestrijd van uw potentiële klanten.
  2. Overdrijf het probleem.
  3. Geef aan dat er een oplossing is.
  4. Bespreek in uw bericht alle inhoud over de oplossing.
  5. Sluit af met een prikkelende call-to-action.

3. Schrijf vooral inhoudelijke berichten
Uw klantenkring wil antwoorden op vragen en ook oplossingen voor problemen. Ze willen veelal het naadje van de kous weten en horen wat ze moeten doen. Daarom is het belangrijk om in de content in te gaan op vragen zoals wat ze moeten doen met hun problemen, bij wie ze terecht kunnen, waarom dingen niet anders zijn en welke alternatieven er allemaal op de markt zijn. Vertel uw klanten dit veelvuldig, ga in op de inhoud en toon uw expertise. Dat is uiteindelijk waar iedereen naar op zoek is.

Ieder bedrijf geeft zijn eigen invulling aan contentmarketing. Door een goede opbouw van een contentmarketing plan bent u dus al snel expert in uw eigen online wereld.

4. Zet uw klant geheel centraal
Een succesvolle contentmarketing strategie is compleet gericht op bezoekers van uw webshop/-site. Realiseert u zich altijd dat uw doelgroep op zoek is naar informatie die ervoor zorgt dat zij verder op weg wordt geholpen. In een dergelijk artikel is het dan ook niet handig om te strooien met commerciële uitingen. Doe dit enkel aan het einde van een bericht.

5. Geef voorbeelden en illustraties
De potentiële klanten die een bezoek brengen aan uw website of webshop, zijn op zoek naar concrete informatie. Als die praktisch en probleemoplossend wordt omschreven, wordt het helder voor bezoekers wat u precies bedoelt. Schrijft u bijvoorbeeld standaard informatieve teksten, dan is het lastig om ook leads te genereren. Misschien krijgt u er wel veel bezoekers door, maar het zijn niet de kwalitatieve bezoekers waar u naar op zoek bent.

Daarom werkt alleen goed opgezette contentmarketing. Een nuttig en waardevol artikel van minimaal duizend woorden, biedt de lezer en de zoekmachines de kans om uw bedrijf te leren kennen. Bezoekers en Google stellen illustraties, foto’s en video’s erbij ook op prijs. Deze content trekt de aandacht en vergroot de kans op succes.

6. Geef en deel kennis
Delen van kennis is een goede manier om de band met uw doelgroep te versterken. Voorheen was men niet zo happig op het delen van kennis, maar tegenwoordig wordt het steeds duidelijker dat klanten daar behoefte aan hebben. Grote partijen als Coolblue doen dit door zeker vijftig tot honderd gebruikersvideo’s per week te delen. Online marketing websites doen dit door slim opgezette content marketingactiviteiten te ontplooien.

7. Wees interactief en niet agressief
Wilt u contentmarketing goed toepassen? Ga dan een online dialoog aan met uw doelgroep. Het is van belang dat de berichten interactief zijn, zeker in combinatie met social media. Het is niet zoals traditionele reclame, waarin u alleen een boodschap verstuurt, eenzijdig communiceert en soms zo herhaaldelijk dat het agressief lijkt. Waardevolle contentmarketing is onderdeel van een zogeheten ‘pull marketingstrategie’.

8. Eindig met een prikkelende en bijbehorende call-to-action
Een call-to-action is een oproep aan bezoekers van een website om over te gaan tot actie, na het lezen of zien van bepaalde informatie.

Een voorbeeld:

“Wilt u ook meer kwalitatieve bezoekers naar uw website of webshop trekken en met een waardevol bericht hun interesse wekken en zorgen dat ze ook klant worden? Laat u door ons contentmarketing bureau begeleiden. Wij hebben al geruime ervaring met contentmarketing en alle verworven inzichten passen wij hierbij toe.

Ja, ik wil meer weten over de mogelijkheden van contentmarketing voor ons bedrijf.

Vul hieronder uw gegevens in en onze Content Marketeer neemt snel contact met u op!”